Beheerder IDPBW-dossiers en -projecten (interne dienst voor preventie en bescherming op het werk) (m/v/x) (FR/NL)
Het bedrijf
Ben je gepassioneerd door de uitdagingen van de klimaattransitie, circulaire economie en transformatieprocessen? Vervoeg dan ons team en neem deel aan het nieuwe elan van het Gewestelijk Agentschap voor Netheid, Net Brussel.
Want door zijn activiteiten van ophaling, reiniging en valorisatie van afvalstoffen-hulpbronnen speelt Net Brussel een centrale rol in de verbetering van ons leefklimaat en in de aanpak van de gezondheids-, milieu- en sociaal-economische uitdagingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Het Agentschap is een paragewestelijke instelling die onder het toezicht staat van de Voogdijminister van Brusselse Hoofdstedelijke Regering. Het nieuwe transversale strategische plan, de multidisciplinariteit en de transversaliteit van problematieken die door het Agentschap worden beheerd - en de innovatie die zij vereisen - leiden ertoe dat het Agentschap geleidelijk overgaat tot een doelstellingenmanagement en een cultuur van projectbeheer.
Je uitdagingen
Je werkt bij de Interne dienst voor preventie en veiligheid op het werk (IDPBW) die verantwoordelijk is voor het uitwerken en voorstellen van een welzijnsbeleid op het werk, in overeenstemming met de wettelijke bepalingen, en voor de begeleiding van de overheid bij de uitvoering ervan.
Dit beleid omvat de veiligheid, de gezondheid, de ergonomie, de psychosociale aspecten enz. van de werknemers.
In deze context ondersteunt de administratieve beheerder van IDPBW-dossiers en - projecten de interne preventieadviseurs door hen bij te staan op administratief en organisatorisch vlak.
Daarnaast voert hij/zij bepaalde preventietaken uit en coördineert hij/zij projecten om - op vertrouwelijke wijze - bij te dragen aan het goede verloop van de dagelijkse activiteiten van de dienst en aan de uitvoering van het Jaaractieplan.
In de praktijk:
- Je voert verschillende administratieve en organisatorische taken uit om ervoor te zorgen dat de wettelijke verplichtingen van de dienst worden nageleefd en om het team (inclusief de hiërarchische lijn) de best mogelijke praktische, operationele en administratieve ondersteuning te bieden.
- Je houdt de databanken van de dienst up-to-date en stelt maandelijks en jaarlijks statistieken over de arbeidsongevallen op.
- Je werkt mee aan het opstellen van adviezen, risicoanalyses en analyses van arbeidsongevallen die door de dienst worden geproduceerd.
- Je volgt verzoeken van externe klanten van de IDPBW op.
- Je voert thematische onderzoeken uit en stelt samenvattende nota's en verspreidbare inhoud op.
- In het kader van het jaarplan beheer je proefprojecten van de IDPWB.
Globaal werk je in een kader van een continue verbetering van de kwaliteit van de dienst, van de tools en werkorganisatie, waarbij je kritisch kijkt naar de processen en procedures die het dagelijkse werk bepalen, om verbetervoorstellen door te geven aan de hiërarchische lijn (verbetermogelijkheden identificeren en verbeteringen voorstellen).
Diploma
- Je hebt een bachelordiploma behaald in het Belgisch onderwijs of als gelijkwaardig beschouwd door de Vlaamse Gemeenschap en de Fédération Wallonie-Bruxelles.
- Een rijbewijs B is een voordeel.
Ervaring
- Je hebt minstens 3 jaar ervaring in dossier- en projectbeheer.
- Ervaring met welzijn en veiligheid op het werk is een troef.
Kennis
- Je hebt kennis van de opdrachten en waarden van Net Brussel.
- Je bent Nederlandstalig of Franstalig en begrijpt teksten en gesprekken in het Frans en je spreekt Frans (basiskennis). Perfecte redactionele vaardigheden.
- Je hebt een perfecte kennis van het Office-Pakket en met name een goede beheersing van Excel in het kader van de opmaak van statistieken.
- Met de digitale transitie van ons bedrijf en het openbaar ambt zijn digitale vaardigheden essentieel geworden. Je bent in staat om digitale content en tools te gebruiken en je bent bereid om je digitale vaardigheden verder te ontwikkelen.
Gedragsvaardigheden
- Je werkt goed in een team en draagt bij tot de goede verstandhouding tussen collega's.
- Je handelt servicegericht naar de gebruikers of begunstigden.
- Je toont respect voor anderen, regelgeving en het milieu.
- Je ontwikkelt voortdurend je professionele kennis en vaardigheden.
- Je bent resultaatgericht en bereikt je doelstellingen.
- Je vertaalt abstracte en algemene redeneringen en concepten naar praktische oplossingen.
- Je behandelt de problemen zelfstandig en je bent resultaatgericht.
- Je drukt je ideeën duidelijk en begrijpelijk uit, zowel mondeling als schriftelijk.
- Je past je gemakkelijk aan veranderingen en gevarieerde omstandigheden aan.
- Je reageert efficiënt op stress en kritiek.
- Je bent je duidelijk bewust van de vertrouwelijkheid.
Aanbod
Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, op basis van een loonpakket dat overeenkomt met de weddeschaal van deskundige / bachelor (rang 26.1).
Naast dit loonpakket zijn er veel extralegale voordelen en tegemoetkomingen van de Sociale dienst, met name :
- Betaald verlof (dubbel vakantiegeld)
- Eindejaarspremie
- Mogelijkheid van telewerk
- Maaltijdcheques
- Productiviteitspremie
- Levensduurtepremie voor de inwoners van Brussel
- Hospitalisatieverzekering (gratis voor het personeelslid en tegemoetkoming voor de gezinsleden)
- MIVB-vrijkaart en volledige terugbetaling van de NMBS-vervoerskosten
- Tegemoetkoming voor apothekersonkosten
- Tegemoetkoming voor diverse kosten (bijv. bril, tandprotheses,…)
- Tegemoetkoming voor een sport- of cultuurabonnement
Een loonsimulatie kan worden aangevraagd bij de Personeelsdienst van Net Brussel.
Naast het loonaspect betekent werken bij Net Brussel ook deel uitmaken van een dynamisch team in een organisatie die zich elke dag inzet voor belangrijke maatschappelijke thema's, in een sleutelpositie met betrekking tot de Europese doelstellingen inzake afvalbeheer. De directie legt de nadruk op een aangename werkplek die het welzijn bevordert, met de mogelijkheid tot telewerken.
Interesse?
Stuur je sollicitatiebrief en CV met vermelding van referentienummer 24-SIP-47, uiterlijk 09/10/2024, naar het volgende adres: serge.dom@arp-gan.be